معجزه

برگزاری جشن عروسی در تشریفات عروسی

 

ازدواج و تشکیل خانواده در تمامی دنیا یک اتفاق خوب و جذاب است.جشن عروسی در هر کشور به صورت خاصی برگزار می گردد. برگزاری تشریفات عروسی در هر کشوری به آداب و رسوم آن کشور بستگی دارد.

در ایران در هر استانی بسته به رسوم و سنت آن استان ، جشن عروسی به شیوه ای خاص برگزار می گردد. در تهران آداب و رسوم خاصی برای جشن عروسی وجود ندارد و مردم به دنبال برگزار کردن جشنی خاطره انگیز و با کیفیت هستند.

ویژگی های تشریفات عروسی - تشریفات مجالس

ویژگی های تشریفات عروسی – تشریفات مجالس

 

برگزاری جشن در تشریفات عروسی

 

در این میان تشریفات عروسی برگزاری بهترین و با کیفیت ترین و بیادماندنی ترین جشن عروسی برای شما عزیزان را برعهده گرفته اند.
تشریفات عروسی مختلف نیز خدمات مجالس گوناگونی را ارائه می دهند .
تشریفات مجالس ژوان یکی از بهترین برگزار کننده تشریفات عروسی می باشد و آماده ارائه بهترین و باکیفیت ترین خدمات مجالس می باشد.
در ایران که کشوری با مردمان مسلمان شناخته شده، علاوه بر سنت، تاکید دین اسلام برای تشکیل خانواده و ازدواج موجب تشویق جوانان به امر ازدواج می گردد. تشریفات عروسی با هزینه های قابل توجهی روبروست.

برگزاری جشن عروسی در تشریفات عروسی

برگزاری جشن عروسی در تشریفات عروسی

نکات مهم در انتخاب تشریفات عروسی

در این بین بهترین تشریفات عروسی ،تشریفاتی است که با هزینه و بودجه افراد در تمامی سطوح خدمات خوب و با کیفیتی را ارائه دهد.
جشن عروسی یکی از بیادماندنی ترین و خاطره انگیز ترین اتفاق خوشایند در طول زندگی عروس و داماد و خانواده های آنها می باشد پس بهتر است متناسب با بودجه

 

و هزینه در نظر گرفته شده و همچنین برنامه ریزی و در نظر گرفتن زمان لازم ، بهترین جشن عروسی را داشته باشید.
برخی از تشریفات عروسی فقط برای عروس و دامادهای در سطح اقتصادی بالا توان اجرایی جشن ها را دارند ولی تشریفات مجالس ژوان این ویژگی منحصر به فرد را دارد که برای تمامی عروس و داماد ها در تمامی سطوح اقتصادی پکیج های پذیرایی متنوعی را ارائه می دهد و خدمات مجالس متنوعی را داراست.
اگر زمان لازم را برای جشن عروسی خود در نظر بگیرید دچار استرس و نگرانی نخواهید شد.
برای برگزاری جشن عروسی خود پیشنهاد می کنیم از تشریفات عروسی منتخب خود بازدید نمایید و تمامی جوانب از جمله: پارکینگ، وسایل گرمایشی و سرمایشی و

 

… را بسنجید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 23 اسفند 1396ساعت 17:56  توسط miracle 

مدل موی دامادی 2018 | جدیدترین مدل موی داماد | مدل موی داماد

مدل موی دامادی 2018

یکی از دغدغه عروس و داماد ها انتخاب آرایشگاه است. شب عروسی ،عروس و داماد باید جذاب باشند و در میان میهمانان بدرخشند.
در این مطلب به مدل موی داماد می پردازیم و شما عزیزان را با مدل موی مناسب هر صورت آشنا میسازیم.

مدل موی داماد  

شما باید مدل مویی انتخاب کنید که با فرم صورتتان همخوانی داشته باشد و جذابیت چهره شما را افزایش دهد.

جدیدترین مدل موی داماد

اگر مدل موی شما ، یک مدل خاص است که همیشه به همان شکل بوده در شب عروسی ریسک نکنید و مدل موی خود را تغییر ندهید چون ممکن است مدل موی انتخابی شما با چهره شما متناسب نباشد.

جدیدترین مدل موی داماد 2018

زمان کافی را برای انتخاب آرایشگاه در نظر بگیرید .
برای مراسم عروسی خود آرایشگاهی را انتخاب کنید که از کار آرایشگر مطمئن هستید .
آرایشگری که همیشه برای کوتاه کردن موهای خود سراغش می رفتید با فرم صورت شما بسیار آشناست به همین دلیل برای جشن عروسی خود سراغ آرایشگاه همیشگی خود بروید.

مدل موی دامادی

برای کوتاه کردن موهای خود 1 هفته قبل از جشن عروسی اقدام نمایید تا موهیا شما تا روز عروسی حالت مناسب به خود بگیرد.

در شکل زیر انواع فرم صورت آقایان و مدل موی مناسب برای هر فرم صورت قرار داده شده است.

مدل موی مناسب برای فرم های مختلف صورت - فرم صورت - مدل موی مناسب مدل موی مناسب برای فرم های مختلف صورت - فرم صورت - مدل موی مناسب مدل موی مناسب برای فرم های مختلف صورت - فرم صورت - مدل موی مناسب

در شب عروسی خود با انتخاب درست ، بدرخشید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 16 اسفند 1396ساعت 16:37  توسط miracle 

تفاوت هزینه دادرسی در دعاوی کیفری و حقوقی

 

بعد از اینکه شاکی شکایت خود را در قالب شکوائیه تنظیم و امضا نمود باید بدواً هزینه شکوائیه پرداخت کند. هر ساله هزینه شکوائیه برابر بخشنامه اعلامی قوه قضاییه افزایش می‌یابد که در سال 1396 مبلغ شکوائیه ده‌ هزار تومان می‌باشد. لکن در خصوص پرونده‌های مربوط به صدور چک بلامحل هزینه دادرسی متفاوت است که حسب مبلغ چکی که نسبت به آن طرح شکایت شده، پرداخت می‌گردد

که در حال حاضر طبق جدول ذیل عمل می‌گردد.

ردیف

 

سال 1395

سال 1396

1

تا مبلغ یک میلیون ریال

50/000

60/000

2

نسبت به مازاد تا ده میلیون ریال

200/000

300/000

3

نسبت به مازاد تا یک صد میلیون ریال

000/300

400/000

4

مازاد بر یک صد میلیون ریال

یک در هزار

بدون تغییر

3

تقدیم شکایات کیفری

50/000

100/000

 

اگر چنانچه ابطال تمبر انجام نشده باشد یا به میزان دقیق آن ابطال نشده باشد و یا در مواردی که شاکی به علت عدم بضاعت مالی توانایی پرداخت نداشته باشد و دادستان نیز دستور گواهی معافیت را درج نکند و مرجع قضایی رسیدگی کننده نیز به این امر توجه نکند و به رسیدگی بدون پرداخت یا تعیین تکلیف هزینه شکوائیه ادامه دهد، از موارد تخلف انتظامی می‌باشد و قابل تعقیب انتظامی است. لذا باید در بدوالامر هنگام ارجاع پرونده مقام قضایی به این موضوع توجه نماید.

 

است و طبق ماده 54 قانون آیین دادرسی مدنی عمل می‌گردد اما در امور کیفری چنانچه هزینه دادرسی پرداخت نشده باشد ضمانت اجرایی پیش‌بینی نشده است و به استناد ماده 559 قانون آیین دادرسی کیفری مقام قضایی مکلف به رسیدگی هست و قانونگذار در این مورد کاملاً ملتفت بوده و عمداً چنین ضمانتی را پیش‌بینی نکرده است زیرا به موجب قانون اساسی باید به تظلمات و جرائم مهم رسیدگی کرد و به بهانه عدم پرداخت هزینه دادرسی نمی‌توان از رسیدگی خودداری کرد البته از سوی دیگر طبق قانون باید به بخث ابطال تمبر و پرداخت هزینه دادرسی توجه کرد و هزینه را اخذ نمود به این صورت که به شاکی اخطار کنیم که جهت پرداخت هزینه دادرسی اقدامات لازم را انجام دهد که شاکی دو عکس‌العمل می‌تواند انجام دهد.

1- هزینه را پرداخت می‌کند. 2- قادر به پرداخت نیست که در این صورت باید تقاضای معافیت کند. طبق ماده 559 قانون آیین دادرسی کیفری مقرر می‌دارد (شاکی باید هزینه شکایت کیفری را برابر قانون در هنگام طرح شکایت تأدیه کند. مدعی خصوصی هم که به تبع امر کیفری مطالبه ضرر و زیان می‌کند، باید هزینه دادرسی را مطابق مقررات مربوط به امور مدنی بپردازد. چنانچه شاکی توانایی پرداخت هزینه شکایت را نداشته باشد، به تشخیص دادستان یا دادگاهی که به موضوع رسیدگی می‌کند از پرداخت هزینه دادرسی را نداشته باشد، دادگاه می‌تواند او را از پرداخت هزینه دادرسی برای همان موضوعی که مورد ادعا است، به طور موقت معاف نماید. رسیدگی به امر کیفری را نمی‌تون به علت عدم تأدیه هزینه دادرسی از سوی مدعی خصوصی به تأخیر انداخت مگر آنکه محکومٌ‌به از مستثنیات دِین بوده و یا به میزانی نباشد که موجب خروج محکومٌ‌له از اعسار گردد.

تبصره: پس از صدور حکم و هنگام اجرای آن، قاضی اجرای احکام کیفری مکلف است هزینه دادرسی را از محل محکومٌ‌به استیفا کند.

ابطال تمبر دادرسی در دعاوی حقوقی و کیفری

بر خلاف امور کیفری در امور حقوقی تمبر دعاوی بین امور مالی و غیر مالی تفاوت وجود دارد و معیارهای خاصی در تمبر دادرسی وجود دارد که در این کتاب به آن به علت عدم ارتباط با موضوع اشاره نمی‌شود.

بعد از طرح شکایت و اخذ هزینه‌های مربوط به آن، حسب مورد شکوائیه به دادگاه یا دادسرا جهت ارجاع و ثبت شعبه تقدیم می‌گردد. در برخی از موارد ممکن است شاکی به همراه خود وکیل داشته باشد. زیرا طبق قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سا ل1392 شاکی در مرحله تحقیقات مقدماتی می‌تواند یک نفر وکیل به همراه خود داشته باشد. که در این گونه موارد وکیل نیز باید تمبر باطل کند.

ابطال تمبر وکیل :

طریقه چگونگی ابطال تمبر وکیل بدین شرح است:

یا قراردادی بین وکیل و موکل وجود دارد یا خیر در صورت وجود قرارداد بر اساس ماده 19 لایحه قانونی استقلال کانون وکلا و ماده 103 قانون مالیات‌های مستقیم 60% از 5% حق‌الوکاله باید پرداخت گردد و در صورت نبود قراردادی بر اساس ماده 8 آیین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله حسب مورد 15 یا 30 هزار تومان خواهد بود. البته لازم به ذکر است وکلا موظف هستند بر اساس ماده 32 قانون وکالت قرارداد وکالت را ضم وکالت‌ نامه در پرونده بگذارند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 16 اسفند 1396ساعت 16:27  توسط miracle 

دوره آموزشی فتوشاپ در آموزشگاه کامپیوتر پرتو

 نحوه تدریس دوره آموزشی فتوشاپ در آموزشگاه کامپیوتر پرتو

سوالی که در ذهن تمامی کاربران که به دنبال یادگیری فتوشاپ هستند ، ایجاد می شود ، نحوه تدریس نرم افزار فتوشاپ است.

نحوه تدریس فتوشاپ در آموزشگاه ها، بسیار متفاوت است .
فتوشاپ، نرم افزار بسیار کاربردی است و تمامی افراد شاغل در تمام زمینه ها باید کار با نرم افزار فتوشاپ را بلد باشند.
اساتید مجرب آموزشگاه کامپیوتر پرتو در زمینه دوره آموزشی فتوشاپ ، روش عملی را مد نظر قرار داده اند . و برای افراد مشتاق به ورود به بازار کار دوره آموزشی فتوشاپ ویژه بازار کار را تعریف نموده اند.

فیلم های آموزشی که به وفور در اینترنت هستند یا حتی فیلم های آموزشی فقط کار با ابزار فتوشاپ در همان طرح یا تصویر را به شما آموزش می دهند.
بسیاری از دانشجویان که برای یادگیری دوره آموزشی فتوشاپ ویژه بازار کار به ما مراجعه می کنند ، تعداد زیادی فیلم و cd آموزشی را دیده اند ولی نتوانسته اند طرحی بجز آنچه آموزش دیده اند، را با فتوشاپ طراحی کنند.

یکی از ویژگی های بارز آموزشگاه کامپیوتر پرتو از نظر دانشجویان، آموزش عملی ، پروژه محور و بیسیک دوره های آموزشی می باشد.

در دوره آموزشی فتوشاپ ویژه بازار کار، طراحی اصولی با تمامی ابزار های نرم افزار را در ابتدا آموزش می بینید و سپس باید طرح های مختلف و دلخواه کارت ویزیت، بروشور، کاتالوگ، بنر و … را انجام دهید و به عنوان نمونه کار فتوشاپ به استاد خود تحویل دهید.

آیا یادگیری فتوشاپ در تمامی شغل ها کاربرد دارد؟

این سوال را اکثر افرادی که می خواهند به تازگی وارد بازار کار شوند ، مطرح می کنند .
نرم افزار فتوشاپ نه تنها در تمامی شغل ها بلکه در زندگی شخصی نیز کاربرد دارد.
در تمامی شغل ها نیاز به ویرایش تصاویر یا ساخت عکس و بنر برای تبلیغات در اینستاگرام، تلگرام و یا سایت هست .
در برخی شغل ها نیاز به طراحی بروشور یا کاتالوگ هست .
افراد دیگر نیز برای ویرایش حرفه ای تصاویر شخصی خود نیاز به نرم افزار فتوشاپ دارند.
پس یادگیری نرم افزار فتوشاپ را جدی بگیرید .

در مقاله بعدی به ضرورت یادگیری دوره آموزشی ICDL بصورت کاربردی می پردازیم .

نمونه کار دوره آموزشی فتوشاپ بازار کار- طراحی کارت ویزیت طراحی کارت ویزیت - دوره آموزشی فتوشاپ بازار کار طراحی کارت ویزیت - دوره آموزشی فتوشاپ بازار کار طراحی کارت ویزیت - دوره آموزشی فتوشاپ بازار کار

طراحی سربرگ - دوره آموزشی فتوشاپ بازار کار

+ نوشته شده در  دوشنبه 14 اسفند 1396ساعت 16:46  توسط miracle 

حقوق زنان بعد از طلاق – حقوق مادی زن بعد از طلاق

بیوه یا مطلقه بودنش فرقی نمی‌کند؛ مهم مهر جدایی از شوهر است که بر پیشانی زن می‌خورد و نگاه‌های متفاوت و معناداری که بعد از آن می‌آید. طرز تفکر یا نگرش‌ها و حتی حقوقی که پیرامون یک فرد مجرد یا متاهل در کشور وجود دارد، برای این گروه از زنان در جامعه با رگه‌های تفاوت قرار داده شده که می‌تواند در بسیاری از مواقع به بروز آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی منجر شود. در این بین انگشت اشاره به سمت دستگاه‌های ذی‌ربط نشانه می‌رود که تا کنون چه خدمات و اقداماتی برای این زنان در نظر گرفته‌ و انجام داده‌اند؟

حقوق مادی زن پس از طلاق

در قوانین عادی چند حق برای زن در هنگام و بعد از طلاق در نظر گرفته شده است که البته دستیابی به برخی از آن حقوق یا استیفای آن، با اندکی دشواری همراه خواهد بود.

یکی از این حقوق این است که زن در صورت طلاق می‏تواند نفقه عقب‏ افتاده و دوران عده خود را می‌تواند مطالبه کند.البته برخورداری از نفقه به شرطی است که زن ناشزه نباشد و خانه شوهرش را ترک نکرده باشد، در غیر اینصورت، اثبات نفقه حتما با دشواری‌های زیادی برای زن همراه خواهد بود.  از حقوق دیگری که برای زنان در ماده 1082 قانون مدنی آمده است، این است که زن در صورت طلاق می‏تواند مهریه خود را مطالبه کند. اگرچه از قدیم گفته‌اند که «کی ‌داده و کی‌ گرفته» اما در عالم واقع و در بسیاری از دادگاه‌ها خانواده، زنان بسیاری هستند که با اعسار شوهر مجبورند از حقوق خود گذشت کنند و البته زنانی هم هستند که شوهرانشان را روانه زندان می‌کنند اما از زندانی کردن شوهران، مگر چه چیزی عایدشان می‌‎شود. و گاهی هم زن آنقدر از زندگی مشترک با شوهرش کراهت دارد که یک کلام می‌گوید «مهرم حلال، جونم آزاد»!  یکی دیگر از حقوقی که زن می‌تواند بعد از طلاق، مطالبه کند اجرت‏ المثل سال‏های تلاش خود در منزل همسر است که با توجه به ماده 336 قانون مدنی، تعیین مقدار زحمت زن در منزل همسر با نظر کارشناس رسمی، بر عهده قاضی دادگاه است. تقاضای اجرت المثل، منوط به ارائه دادخواست از سوی زن و صدور حکم از سوی دادگاه است.

بیمه‌ای به نام طلاق!

اما فراتر از حقوق مادی زن که به  عقد نکاح مرتبط است، دولت و حاکمیت هم نسبت به زنان مطلقه، بیوه و بدون سرپرست تکالیفی دارند که این تکالیف در قانون اساسی به طور مشخص تعیین شده است. اصل 29 قانون اساسی بیان می‌کند برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کارافتادگی، بی‏سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‏های پزشکی به صورت بیمه و غیره حقی همگانی است و قبل از آن نیز در اصل 21 قانون اساسی و بند 4 آن به ایجاد بیمه خاص بیوه‏گان و زنان سالخورده و بی‏سرپرست اشاره و اعلام می‏کند که دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات با رعایت موازین اسلامی تضمین کند و 4 بند را به عنوان امور مربوط برمی‏شمرد که «بیمه خاص» یکی از آنها است.

در بخشی از موارد فوق به بیمه‌ای برای زنان در دوران بعد از طلاق اشاره شده بود اما اینکه این امر تا چه حد اجرایی شد، خود جای سوال دارد. در سال 1387 شرکت سهامی بیمه ایران اعلام کرد که طرح بیمه طلاق برای حمایت از زنان مطلقه را تا برقراری شرایط ازدواج دوباره اجرا می‏کند. هدف طرح بیمه طلاق جلوگیری از ناامنی اقتصادی برخی از زنان که از همسر خود طلاق می‏گیرند، عنوان شد.

مجریان بیمه طلاق معتقدند حدود نیمی از زنان مطلقه به دلیل ناتوانی در تأمین زندگی، پس از طلاق گرفتار بزهکاری و ناهنجاری شده و دچار مشکل می‏شوند؛ از این رو باید بیمه‏ای را در این شرایط برای این نوع از زنان مقرر کرد تا از حقوق هر چند اندک برخوردار شوند. این حمایت باید تا زمانی که زن ازدواج کند و یا شغلی بیابد، ادامه داشته باشد.

رییس انجمن مددکاری ایران نیز بر اجباری شدن بیمه طلاق تاکید و اظهار کرد که برای اجرای آن نیازی به صرف بودجه و اعتباری از سوی دولت نیست. به گفته اقلیما، چنانچه بیمه طلاق از همان ابتدای زندگی برای مردان اجباری شود و آنها مجبور باشند ماهیانه مبلغی را پرداخت کنند، در صورت ادامه زندگی مشترک که نیازی به آن نخواهد داشت اما چنانچه زندگی زوجین پس از چندین سال به جدایی و طلاق کشیده شود، در آن شرایط بیمه طلاق بسیار به درد زنان خواهد خورد. این مقام مسئول، مطرح کرد که براساس آمارهای به دست آمده، 50 درصد زنان مطلقه جوان هستند و همین امر باعث می‏شود مشکلات بی‏شماری برای این قشر از افراد جامعه به وجود آید، ضمن آنکه فرهنگ جامعه ما به گونه‏ای است که مردم نگاه خوبی نسبت به زنان مطلقه ندارند. کار و مسکن به آنها داده نمی‏شود و  برای گذران زندگی  با مشکل مواجه می‌شوند.

بر این اساس دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‏های مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تأمین کند.

اما در این زمینه‌ هم بسیاری از افراد نفس طرح را مخالف با ارزش‌های جامعه عنوان کردند و معتقد بودند که به جای بیمه طلاق باید بیمه ازدواج را رواج داد! و با این اظهارات، طرح بیمه طلاق بلاتکلیف باقی ماند.

طرح بشیر؛ بشارتی با کاهش طلاق

طرح بشیر به عنوان طرحی از سوی سازمان بهزیستی کشور برای کاهش طلاق در کشور نام برد؛ طرحی که در سه مرحله قبل از ازدواج (انتخاب همسر)، مرحله بعد از ازدواج (مدیریت حل تعارض، عشق و صمیمت، فرزندپذیری) و مرحله طلاق (مداخله به هنگام و مشاوره تلفنی و حضوری) برنامه‌ریزی شده است.

طرح بشیر برای دو گروه از افراد است؛ گروه نخست افراد در سن ازدواج و گروه دوم افرادی که در آستانه جدایی و طلاق قرار گرفته‌اند که با آموزش‌های لازم و مشاوره تلاش می‌شود تا آمار طلاق کاهش یابد و متولیان این طرح بر این اعتقاد هستند که این طرح که از بهمن ماه 1393 اجرایی شد، در کاهش آمار طلاق موثر است.

در همین خصوص ولی‌الله نصر مدیرکل وقت دفتر امور آسیب‌‌دیدگان سازمان بهزیستی درباره چگونگی حمایت از زنان بعد از طلاق در طرح بشیر، گفته بود که برای این مهم، دفتر توانمندسازی زنان و خانواده تشکیل شده که در قالب گروه‌های همیار، گروه‌های تعاونی و گروه‌هایی که اشتغالزایی می‌کنند، دسته‌بندی می‌شود. همچنین خدمات خورد را در دستور کار داریم، به این منظور که هر فردی که توانمندی داشته باشد، برای کمک به او و خودکفایی‌اش اقداماتی را انجام می‌دهیم. به گفته نصر، تا یک سال بعد از طلاق خدمات ارائه می‌شود اما در صورتی که مشاوران تشخیص بدهند که فرد نیازمند حمایت بیشتر است تا زمانی که فرد آسیب‌دیده بتواند به صورت مستقل و بدون حمایت زندگی خود را اداره کند، می‌تواند از خدمات استفاده کند.

طبق اظهارات متولیان مختلف سازمان بهزیستی، هدف از طرح بشیر ما جلوگیری از بروز آسیب‌هایی است که از آسیب‌های بیشتر جلوگیری می‌کند. در برخی موارد طلاق هم برای مرد و هم زن آسیب‌هایی را به همراه دارد که این آسیب‌ها اگر کنترل و با خدمات مشاوره‌ای تعدیل نشود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

+ نوشته شده در  دوشنبه 14 اسفند 1396ساعت 16:36  توسط miracle 

هاست ویژه وردپرس

 

خرید هاست ویژه وردپرس

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس لینوکسی می باشد و برای پشتیبانی از وردپرس بسیار عالی عمل می کند.
اگر با وردپرس آشنا نیستید، قسمت پایین را مطالعه نمایید.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای(CMS) بسیار قوی می باشد ولی open source است و دارای پلاگین ها و افزونه های بسیار زیاد و متنوعی می باشد .
آپدیت پلاگین ها بصورت کاملا منظم می باشد.
زبان وردپرس، php می باشد به همین دلیل هاست وردپرس، لینوکسی است و پایگاه داده آن mysql است.
اگر شما وبمستر و راه انداز یک سایت انتخاب شده اید بهتر است در ابتدا بهترین سرویس هاست ویژه وردپرس را از شرکت هاستینگ مورد نظر خود بخواهید.

خصوصیات هاست ویژه وردپرس :

۱- هاست وردپرس مورد نظر شما باید از تمامی پلاگین ها و قالب های وردپرس پشتیبانی کند.
۲-انتخاب پهنای باند مناسب
اگر سایت شما بازدید بالایی دارد ، پهنای باند بالایی برای هاست وردپرس سایت خود در نظر بگیرید.

 

 در زیر انواع مختلف هاست را مشاهده نمایید :

*هاست رایگان

هاست رایگان برای راه اندازی وبلاگ یا ساتی که بازدید زیادی ندارد و البته تستی محسوب می گردد، مناسب است.

هاست رایگان فضایی هست که به کاربر داده می شود و کاملا رایگان میباشد. هاست رایگان برای یک مدت زمانی محدود ماهانه با حجم محدود است . شرکت آیدا هاست برای کمک به افرادی که تمایل دارند یک وبسایت داشته باشند ، هاست و دامنه رایگان در نظر گرفته تا این اشخاص نیز بدون هزینه و کاملا رایگان در زمینه وب پیشرفت داشته باشند. هاست رایگان مناسب سایت های با ترافیک بالا و پهنای باند بالا نیست. این نوع هاست برای کارهای تحقیقاتی و موقتی بسیار مناسب است.

ادامه مطلب و مشاهده PLAN هاست رایگان

*هاست ویژه وردپرس و جوملا :

یکی از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوا wordpressمی باشد.برای استفاده از تمامی امکانات این سیستم ما نیاز به یک هاست با سازگاری بالا داریم تا بتوانیم یک نصب بدون مشکل را داشته باشیم.

وردپرس دارای قابلیت های زیادی می باشدوازمنابع سرور بیش از حداستفاده می کند.بنابراین برای کاهش کیفیت وردپرس ما باید از از سرویس میزبانی (هاست وردپرس)استفاده کنیم چون دارای سرورهای قویتری می باشد.

پس ما با استفاده از هاست وردپرس در استفاده از قالب ها و پلاگین ها محدود نیستیم. زیرا اگر از هاستی استفاده کنیم که سازگاری با وردپرس نداشته باشدو از قالب های خاصی پشتیبانی کند به مشکل می خوریم یکی دیگر از ویژگی های هاست وردپرس پهنای باند مناسب آن می باشد که در سرعت لود شدن سایت بسیار موثر است.

ادامه مطلب و مشاهده PLAN هاست وردپرس و هاست جوملا

*هاست لینوکس حرفه ای ایران :

یکی از بهترین و پرسرعت ترین هاست های موجود هاست لینوکس می باشد.میزبانی لینوکس حرفه ایی مناسب سایت هایی می باشد که سرعت برای آنها بسیار مهم است.همچنین مناسب سایت ها با بازدید بالا میباشد.این نوع هاست بر اساس تکنولوژی php و html ساخته شده است. هاست لینوکس حرفه ای ایران بر روی سرور های اختصاصی ایران ارائه می شود. بنابراین این هاست مناسب ارگان ها و سازمان و شرکت هایی می باشد ،که امنیت اطلاعات برای آنها ضروری و حیاتی است.

ادامه مطلب و مشاهده PLAN هاست لینوکس حرفه ای ایران

*هاست لینوکس ابری :

لینوکس یک نرم افزار متن باز می باشد و هاست لینوکس کاربرد بیشتری نسبت به هاست ویندوز دارد و سازگاری بیشتری با اسکریپت های موجود در اینترنت دارد و همچنین دارای امنیت بالاتری نسبت به هاست ویندوز است.

ادامه مطلب و مشاهده PLAN هاست لینوکس ابری

هاست رایگان | هاست سایت رایگان هاست ابری لینوکس | فروش هاست لینوکس ارزان هاست ویژه وردپرس و جوملا سرور مجازی ابری لینوکس | VPS

+ نوشته شده در  شنبه 12 اسفند 1396ساعت 17:10  توسط miracle 

کار و کارفرمــــا

1-«کارفرما» شخصی است که «کارگر» در مقابل دریافت حق الزحمه برایش کار میکند.

مدیران و کسانی که عهده دار اداره کارگاه هستند، «نماینده» کارفرما هستند و «کارفرما» مسئول تعهداتی است که آنها در قبال کارگر بر عهده میگیرند.

اگر نماینده خارج از اختیارات تعهد کند و کارفرما آن را نپذیرد، مقابل کارفرما مسئول است.

2-«کارگاه» محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده او در آنجا کار میکند. موسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی و کلیه تاسیسات مرتبط متعلق به کارگاه مانند: نمازخانه ، مهدکودک ، تعاونی ها، کلاس های سوادآموزی و سایر مراکز آموزشی و وسایل ایاب و ذهاب و نظایر آنها جزء کارگاه هستند.

3-کارگر در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد، حقوق و دیگر مزایا به دستور کارفرما کار می کند. «قرارداد کار» قراردادی است کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت مزد کاری را برای مدت موقت یا دائم انجام میدهد.

درکارهایی که جنبه مستمر دارد، اگر مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی است.

4-برای صحت قراردادهای کار در زمان بستن قرارداد رعایت این شرایط الزامی است: 1- مشروعیت مورد قرارداد 2- معین بودن موضوع 3- عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر.

اصل بر صحت کلیه قراردادهای کار است، مگراینکه بطلان آنها در مراجع ذیصلاح به اثبات برسد.

5-در «قرارداد کار» این نکات در نظر گرفته میشود: مشخصات طرفین(نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، شماره ملی و…)، شغل کارگر، حقوق واضافات آن (پاداش، اضافه کاری، عیدی و…)، ساعات کار، تعطیلات و مرخصی ها، محل انجام کار، تاریخ انعقاد قرارداد، مدت کار، موارد دیگر طبق عرف و عادت

6-در قرارداد کار میتوان یک دوره آزمایشی قرار داد.

در این دوره هر یک از طرفین میتواند، بدون اخطار قبلی و بدون پرداخت خسارت، رابطه کار را قطع نماید.

در صورت قطع رابطه از طرف کارفرما، وی ملزم به پرداخت حقوق تمام دوره آزمایشی است و اگر کارگر رابطه را قطع نماید فقط مستحق دریافت حقوق مدت انجام کار خواهد بود.

7-مدت دوره آزمایشی باید در قرارداد کار مشخص شود.

حداکثر این مدت برای کارگران ساده و نیمه ماهر یک ماه و برای کارگران ماهر و دارای تخصص سطح بالا سه ماه است.

توافق بر کمتر از این مدت از سوی طرفین امکان ذیر است اما بیشتر از آن غیر قانونی است. حقوق دوره آزمایشی طبق توافق فیمابین خواهد بود.

8-هر تغییری در وضعیت کارگاه مانند فروش یا انتقال، تغییر نوع تولید و… در رابطه با کارگرانی که قرارداد دارند موثر نیست.

کارفرمای جدید، جانشین کارفرمای سابق میشود.

در صورت تغییر درکارگاه یا محصول آموزش کارگران وظیفه کارفرما خواهد بود. تهیهء وسایل آموزش هم از وظایف کارفرما است.

9-قراردادهای «پیمانی»، باید طوری تنظیم شود که در آن «پیمانکار» متعهد به رعایت تمام مقررات قانون کار( بیمه و…) در مورد کارکنان  باشد.

اگر کارفرما بر خلاف این، اقدام به انعقاد قرارداد نماید و یا قبل از 45 روز از تحویل موقت، تسویه حساب نکند، مکلف به پرداخت دیون پیمانکار در قبال کارگران خواهد بود.

10-طلب کارگران بر سایر مطالبات برتری دارد.

کارفرمایان موظفند بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر رای مراجع قانونی( شوراهای حل اختلاف کارگری، مراجع قضایی و …) از محل طلب پیمانکار ، مانند ضمانت حسن انجام کار و یا راههای دیگر که بهتر است قبلا پیش بینی شده باشد، پرداخت کنند.

قوانین کار و کارفرما - مشاوره حقوقی رایگان و آنلاین کار و کارفرما

قوانین کار و کارفرما – مشاوره حقوقی رایگان و آنلاین کار و کارفرما

مشاوره حقوقی کار و کارفرما

مشاوره حقوقی کار و کارفرما

کار و کارفرما - قانون کار

کار و کارفرما – قانون کار

+ نوشته شده در  شنبه 12 اسفند 1396ساعت 16:51  توسط miracle 

جدیدترین مدل لباس نامزدی 2018

 

لباس نامزدی برای عروس خانم ها بسیار مهم می باشد و برای انتخاب آن ، نیازمند زمان هستند.

لباس نامزدی را برای جشن نامزدی یا جشن عقد استفاده می کنند .

در گذشته لباس های نامزدی دارای زرق و برق زیادی بودند، اما امروزه لباس های نامزدی بسیار ساده و شیک هستند و از پارچه های بسیار زیبا در دوخت انها استفاده می کنند.

رنگ لباس نامزدی

انتخاب رنگ لباس نامزدی بسیار سلیقه ای است ولی سعی کنید از رنگ شیری یا کرم استفاده نکنید چون این دو رنگ به رنگ سفید بسیار نزدیکند . شما باید رنگی انتخاب کنید که به رنگ لباس عروس شما نزدیک نباشد .

و البته از رنگ های تیره مثل قهوه ای به هیچ عنوان استفاده نکنید.

برای رنگ لباس نامزدی خود میتوانید رنگ های : آبی آسمانی، گلبهی،طیف های مختلف رنگ سبز و ... استفاده کنید.

 انتخاب مدل لباس نامزدی ،به اندام شما بستگی دارد.

مدل لباس نامزدی

لباس نامزدی در دو مدل بلند و کوتاه در بازار موجود است .

اگر قد شما کوتاه است بهتر است از لباس نامزدی بلند استفاده کنید و اگر قد شما متوسط رو به بلند است می توانید هم از لباس نامزدی بلند و هم لباس نامزدی کوتاه استفاده کنید.

در مراسم های نامزدی که در تالار  یا باغ عروسی برگزار می گردد، لباس نامزدی بلند دارای رسمیت بیشتری است ولی در مراسمات نامزدی کوچک می توانید از لباس نامزدی کوتاه نیز استفاده نمایید.

[caption id="attachment_2526" align="aligncenter" width="600"]لباس نامزدی 2018 لباس نامزدی 2018[/caption] [caption id="attachment_2525" align="aligncenter" width="600"]جدیدترین لباس نامزدی جدیدترین لباس نامزدی[/caption] [caption id="attachment_2524" align="aligncenter" width="686"]مدل جدید لباس نامزدی مدل جدید لباس نامزدی[/caption] [caption id="attachment_2523" align="aligncenter" width="600"]لباس نامردی 2018 لباس نامردی 2018[/caption] [caption id="attachment_2522" align="aligncenter" width="600"]مدل لباس نامزدی 2018 مدل لباس نامزدی 2018[/caption]

+ نوشته شده در  شنبه 12 اسفند 1396ساعت 16:33  توسط miracle 

مدل لباس عروس پوشیده2018

 

لباس عروس برای عروس های محجبه

لباس عروس پوشیده در ایران و در کشورهای اسلامی مورد استقبال قرار گرفته است.
برخی از عروس خانم ها به دلیل اینکه مراسم عروسی خود را در باغ عروسی برگزار می کنند و میهمانان آقا و خانم در کنار هم هستند ، تمایل دارند از لباس عروس پوشیده استفاده کنند.

علاوه بر پوشیدگی لباس عروس ، عروس خانم های محجبه از روسری و شال که با با سنگ های زینتی، مروارید، پولک های تزیینی و ... تزیین شده است ،برای حجاب سر و گردن خود استفاده می نمایند.

لباس عروس هایی که دارای آستین هستند برای فصل پاییز و زمستان بسیار مناسب هستند.
این مدل لباس عروس توسط طراحان بسیار معروف طراحی می گردد.
برخلاف تصور برخی از افراد به دلیل استفاده از تورهای گران قیمت و زیبا ، سنگ های زیبا و قیمتی ، بسیار

گران هستند و دارای مدل منحصر به فرد و خاصی هستند.

در گذشته پیدا کردن لباس عروس پوشیده و البته زیبا و جذاب  کار بسیار سختی بود ، اما امروزه به دلیل استقبال مردم ، لباس عروس پوشیده و زیبا به راحتی پیدا می شود.

طراحان ترکیه در سال 2018 لباس عروس هایی بصورت پوشیده طراحی کرده اند که دارای مدل پرنسسی هستند.
همه افراد لباس عروس را به رنگ سفید می شناسند ولی امروزه لباس عروس در رنگ های کرم، طلایی ، آبی روشن نیز وجود دارد.
یکی از معروفترین برندهای لباس عروس پوشیده yesim می باشد که از پارچه ها و حریر و تورها و دانتل های بسیار باکیفیت استفاده می نماید.
در زیر عکس هایی از لباس عروس پوشیده بسیار زیبا را برای شما عزیزان تهیه نمودیم.

[caption id="attachment_2506" align="aligncenter" width="500"]لباس عروس پوشیده لباس عروس پوشیده[/caption] [caption id="attachment_2507" align="aligncenter" width="500"]مدل لباس عروس پوشیده مدل لباس عروس پوشیده[/caption] [caption id="attachment_2508" align="aligncenter" width="500"]لباس عروس پوشیده 2018 لباس عروس پوشیده 2018[/caption] [caption id="attachment_2509" align="aligncenter" width="333"]لباس عروس پوشیده - عروس محجبه لباس عروس پوشیده - عروس محجبه[/caption] [caption id="attachment_2510" align="aligncenter" width="500"]بهترین لباس عروس پوشیده بهترین لباس عروس پوشیده[/caption] [caption id="attachment_2511" align="aligncenter" width="500"]جدیدترین لباس عروس پوشیده جدیدترین لباس عروس پوشیده[/caption] [caption id="attachment_2512" align="aligncenter" width="500"]عروس محجبه عروس محجبه[/caption] [caption id="attachment_2513" align="aligncenter" width="500"]برند معروف لباس عروس برند معروف لباس عروس[/caption] [caption id="attachment_2514" align="aligncenter" width="500"]برند معروف لباس عروس پوشیده برند معروف لباس عروس پوشیده[/caption] [caption id="attachment_2515" align="aligncenter" width="500"]لباس عروس پوشیده زیبا لباس عروس پوشیده زیبا[/caption] [caption id="attachment_2516" align="aligncenter" width="500"]زیباترین لباس عروس پوشیده زیباترین لباس عروس پوشیده[/caption] [caption id="attachment_2517" align="aligncenter" width="500"]زیباترین لباس عروس زیباترین لباس عروس[/caption] [caption id="attachment_2518" align="aligncenter" width="500"]لباس عروس پوشیده - مدل لباس عروس پوشیده لباس عروس پوشیده - مدل لباس عروس پوشیده[/caption]

+ نوشته شده در  چهارشنبه 9 اسفند 1396ساعت 18:41  توسط miracle 

ایجاد مزاحمت برای بانوان

 

بی تردید غایت نظم اجتماعی و هدف از وضع قوانین در هر جامعه ای ،حفظ حقوق و آزادی های افرادی است که آن اجتماع را تشکیل داده اند.به تجربه ثابت شده است که تامین منافع افراد و حفظ مصالح جامعه ،در سایه احترام به حقوق و آزادی افراد جامعه فراهم خواهد شد . به همین دلیل ، امروزه قانون به عنوان مظهر قدرت اجتماعی ، وسیله ای برای جلوگیری از هر گونه تصادم و تجاوز به حقوق فردی و اجتماعی است و سعی قانونگذار بر این است که با وضع و اجرای صحیح قانون ، حقوق و آزادی های افراد جامعه را در حد اعلای خود حفظ کند . آزادی روان که مانند آزادی تن و جسم ، یکی از موهبت های الهی و از مهمترین آزادی های فردی و مدنی محسوب می شود ، عبارت است از این که هر کسی در محدوده ی قوانین و نظامات اجتماعی بتواند آزادانه و به میل خود اقدام به انجام یا ترک کارهای متعارف مربوط به زندگی اجتماعی خود کند و هیچ شخصی بدون جهت متعرض و مزاحم وی نشود . قانونگذار ایران جرم ایجاد مزاحمت نسبت به بانوان و اطفال در اماکن عمومی را به عنوان یکی از مصادیق جرایم علیه آزادی روان اشخاص ، به طور مستقل در قوانین جزایی قابل تعقیب و مجازات اعلام کرده است .

تعریف مزاحمت برای بانوان یا اطفال

به موجب قانون مجازات اسلامی :(هر کس در اماکن عمومی یا معابر متعرض یا مزاحم اطفال یا زنان بشود یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون و حیثیت به آنان توهین کند به حبس از دو تا شش ماه و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد )

اصولاً جرم اهانت و مزاحمت برای اطفال و بانوان تابع حکم کلی هتک حرمت اشخاص می باشد ، لیکن دقت در عبارت فوق به خوبی می رساند که برای تحقق این جرم وجود شرایطی لازم است.

محل ارتکاب جرم

محل وقوع جرم اهانت یا مزاحمت برای بانوان یا کودکان باید اماکن عمومی یا معابر باشد . معابر عبارت از محلهایی می باشند که رفت و آمد در آنها درتمام اوقات شبانه روز برای عموم مردم آزاد است مانند کوچه ها ، خیابانها ، میدانها ، اتوبانهای داخل یا خارج شهرها. حضور یا عدم حضور شهود برای تحقق جرم در این معابر شرط نیست.

اما اماکن عمومی عبارت از محل هایی که در ساعاتی از شبانه روز برای رفت و آمد اشخاص دایر و آماده باشند همچون ادارات دولتی ، بازار ، نمایشگاهها ، بیمارستانها ، هتلها ، رستورانها ، مسافرخانه ها ، قهوه خانه ها ، کافه قنادی ها و اتوبوسها. بنا بر این توهین و مزاحمت در اماکن خصوصی مانند منزل و مسکن اشخاص هر چند علنی و با حضور شهود صورت گیرد ، مشمول حکم این ماده نخواهد بود.

قربانی جرم

قربانی جرم اهانت و تعرض به بانوان و کودکان ، فقط افراد جنس مونث و کودکان می باشند . در نتیجه ایجاد مزاحمت و توهین به مردان در معابر و اماکن عمومی مشمول حکم این ماده نخواهد شد. به نظر می رسد که علت این امر ناتوانی کودکان در دفاع از خود و رعایت موازین اخلاقی و طبیعت حساس و ظریف زنان باشد که از نظر شرعی و عرفی وجوب این امر را توجیه می کند.

رفتارها و اعمال مرتکب جرم

این جرم لزوماً به دو صورت قابل تحقق خواهد بود:
اول- ایجاد مزاحمت و تعرض نسبت به اطفال و بانوان در معابر یا اماکن عمومی
دوم – ارتکاب عمل توهین آمیز در یکی از این دو محل نسبت به اشخاص مذکور

مقصود از تعرض و مزاحمت برای اطفال و بانوان این است که مرتکب جرم با حرکات و اعمال توهین آمیز خود موجبات هتک حرمت زن یا کودک مورد نظر را فراهم کند ، مثل این که مصرانه آنها را در این معابر و اماکن تعقیب کند و با وجود اعتراض و ابراز تنفر زن و کودک از عمل تعقیب کننده ، توجهی نکرده و همچنان به اعمال خود ادامه دهد.

معیار و ضابطه تشخیص عملیات توهین آمیز و مزاحمت مخالف شئون و حیثیت طرف جرم ، عرف و عادت رایج در محل وقوع جرم است و دادگاه بر اساس آن عملیات حرکات و الفاظ مخالف شئون و مزاحمت برای بانوان و اطفال را احراز خواهد کرد.

قصد ارتکاب جرم

ایجاد مزاحمت یا توهین به بانوان و کودکان در معابر و اماکن عمومی از جرایم عمدی است. برای تحقق این جرم ، با وقوع عمل توهین آمیز یا ایجاد مزاحمت از طرف مرتکب وجود قصد مجرمانه مفروض خواهد بود و نیازی به اثباط ندارد . البته اثباط خلاف این امر از سوی متهم موجب عدم مسئولیت کیفری او خواهد شد.
مجازات و حیثیت عمومی جرم

کیفر مزاحمت برای بانوان و اطفال در معابر و اماکن عمومی حبس از 2 تا 6 ماه و تا 74 ضربه شلاق خواهد بود. البته هر گاه این جرم در نتیجه توطئه قبلی و دسته جمعی واقع شود هر یک از مرتکبین به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

جرم مزاحمت و تعرض به بانوان و کودکان در معابر و اماکن عمومی جزء جرایمی است که دارای حیثیت عمومی بوده و با گذشت شاکی ، تعقیب یا اجرای مجازات موقوف نخواهد شد . البته گذشت شاکی می تواند به عنوان یکی از علل تخفیف مجازات یا تبدیل آن به نوع دیگری که مناسب تر به حال متهم باشد مورد استناد دادگاه قرار می گیرد.

همچنین دادگاه می تواند اجرای تمام یا قسمتی از مجازات را با رعایت شرایط زیر از دو تا پنج سال معلق کند:

اول- محکوم علیه سابقه ی محکومیت قطعی به مجازات حد ، قطع یا نقص عضو ، حبس بیش از یک سال در جرایم عمدی ، جزای نقدی به مبلغ بیش از دو میلیون ریال نداشته و دو بار یا بیشتر هم به علت جرم های غیر عمدی با هر میزان مجازات ، محکومیت قطعی نیافته باشد.

دوم- دادگاه با ملاحظه وضع اجتماعی و سوابق زندگی محکوم علیه و اوضاع و احوالی که موجب ارتکاب جرم گردیده است اجرای تمام یا قسمتی از مجازات را مناسب نداند.

مزاحمت نوامیس

مزاحمت نوامیس

ایجاد مزاحمت برای بانوان

ایجاد مزاحمت برای بانوان

قوانین مربوط به مزاحمت نوامیس

قوانین مربوط به مزاحمت نوامیس

ایجاد مزاحمت برای بانوان - قوانین مربوط به مزاحمت نوامیس

ایجاد مزاحمت برای بانوان – قوانین مربوط به مزاحمت نوامیس

+ نوشته شده در  سه شنبه 8 اسفند 1396ساعت 17:15  توسط miracle 

در شرایط زیر مرد می تواند زن دوم اختیار کند

 

 

مرد نمی‌تواند با داشتن همسر اول دائم همسر دیگری را انتخاب کند مگر اینکه دارای شرایط ذیل باشد

1) رضایت همسر اول

2) عدم قدرت زن اول به ایفای وظایف زن و شوهری

3) عدم تمکین زن از شوهر

4) ابتلای زن اول به جنون یا بیماری‌های صعب‌العلاج

5) محکومیت زن به زندان

6) ابتلای زن به هرگونه اعتیاد به مواد مخدر

7) عقیم بودن

8) ترک زندگی توسط زن

 

+ نوشته شده در  يکشنبه 6 اسفند 1396ساعت 20:16  توسط miracle 

چک و قوانین قضایی آن

 

 چک

  • «چک» را میتوان به جای پول نقد استفاده کرد.

دلیل استفاده ازآن رعایت احتیاط و جلوگیری از جرائمی مانند «سرقت» است.

صادر کننده چک باید به اندازه چکی که صادر میکند در بانک پس انداز داشته باشد

صدور چک از حساب مسدود و حساب بدون موجودی، جرم است.

چک را نباید به عنوان ضمانت استفاده کرد زیرا چک ضمانتی اعتبار ندارد.

  • چک باید امضاء و تاریخ معتبر داشته، مبلغ آن به حروف و عدد یکی باشد.

برگه چک نباید قلم خوردگی یا پارگی داشته باشد.

 موسسات اعتباری و صندوقها حق ارائهء چک به مشتریان خود ندارند.

برای جلوگیری از سوء استفاده حتما بعد از نوشتن چک با علامت گذاری امکان تغییر در متن چک را از بین ببرید.

  • «دارنده چک» شش ماه برای گرفتن «برگشتی» وقت دارد. و پس از آن شش ماه برای «شکایت کیفری» فرصت دارد(مجموعا یک سال).

چنانچه به هر دلیل مهلتهای  یاد شده رعایت نشود، تنها میتواند برای وصول چک طرح «دعوی حقوقی» نماید.

برای طرح دعوی حقوقی باید هزینه دادرسی پرداخت نمود.

  • «دارنده چک» کسی است که چک به نام او صادر میشود، به نام او پشت نویسی میشود یا حامل چک.

«پشت نویس» یا ظهر نویس کسی است که پشت چک را امضاء کرده و علاوه بر صادر کننده مسئول پرداخت مبلغ چک میباشد.

 برای انتقال چک حامل به دیگری به جز دادن چک نیاز به کار دیگری نیست.

  • اگر مبلغ چکی پرداخت نشود برای وصول آن میتوان از دادسرا، دادگاه و یا از اداره اجراییات ثبت اقدام کرد.

 برای وصول چک از «دادسر» باید گواهی برگشت چک و اصل چک را در مدت شش ماهه قانونی ارائه داد(نکته 3).

پس از گذشت شش ماه برای وصول چک از طریق دادگستری تنها میتوان به دادگاه حقوقی «دادخواست مطالبه وجه» داد.

  • دارنده «چک بلامحل» می تواند با مراجعه به «اجراییات ثبت اسناد » محل درخواست صدور اجراییه نماید.

برای صدور اجراییه به این روش نیاز به ارائهء گواهی عدم پرداخت از سوی بانک و اصل چک به اداره اجراییات ثبت میباشد.

اگر امضاء صاحب حساب با امضاء موجود در چک همخوانی داشته باشد اجراییات ثبت «اجرائیه »را صادر میکند.

  • «صادر کننده چک» باید در تاریخ سررسید به اندازه مبلغ، پول در حساب مورد نظر داشته باشد.

 چک نباید به صورتی تنظیم شود که بانک به عللی مثل مشابه نبودن امضاء یا قلم خوردگی در متن یا اختلاف در نوشته های چک و … از پرداخت مبلغ خودداری نماید.

نوشتن شرط در چک هیچ اثری نخواهد داشت.

  • چک در تاریخ سررسید و یا پس از آن «قابل وصول» است.

اگر چک یا دسته چک گم شود صاحب آن باید به «دادسرا» مراجعه کند.

دادسرا در صورت قبول دلیل صاحب حساب «دستور توقف پرداخت» چک یا چکهای گمشده را  میدهد.

صدور چک از حساب مسدود جرم محسوب میشود.

تاریخی که به حروف و عدد در چک نوشته میشود باید یکسان باشد.

  • هر عمل یا رفتاری که در قانون برای آن مجازات در نظر گرفته شده باشد، «جرم» محسوب میشود.

جرم به دو دسته قابل گذشت یا خصوصی و غیر قابل گذشت یا عمومی تقسیم میشود.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 26 بهمن 1396ساعت 17:51  توسط miracle 

از ثبت دامنه تا خرید هاست

افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند یا خود طراح سایت هستند و یا طراحی سایت خود را به افراد متخصص می سپارند.
در این میان پس از طراحی وب سایت مورد نظر شما نیازمند دامنه و هاست هستید.
انتخاب نام دامنه بسیار سخت است زیرا در رونق گرقتن کسب و کار شما و افزایش درآمد شما بسیار اهمیت دارد.
همچنین آشنا نبودن شما با انواع هاست می تواند باعث بروز مشکلاتی در مسیر کسب و کار شما گردد.
شرکت هاستینگ آیداهاست به شما در آشنایی کامل با هاست و دامنه مناسب کمک خواهد کرد.

نام دامنه بیانگر محتوا و هویت یک وب سایت است . در مقاله انتخاب بهترین آدرس سایت به تفصیل در مورد انتخاب نام دامنه مناسب و مسائل مربوط به آن با شما صحبت کردیم. انتخاب یکی از پسوندهای com، ir، net، org، info بستگی نام دامنه انتخابی شما و موجود بودن آن نام با پسوندهای مختلف می باشد.

شرکت هاستینگ آیدا هاست دارای خدمات بسیار خوبی در مورد میزبانی هاست را به مشتریان خود ارائه می دهد که در اینجا با انها آشنا می شویم:

*هاست ابری ویندوز :

هاست ابری دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است.این هاست مناسب افرادی است که سایت هایی با ترافیک بالا دارند. میزبانی در هاست ابری به این صورت است که به جای متصل شدن به یک سرور به چندین سرور بصورت همزمان متصل می شود.بنابراین اگر یک سرور دچار مشکل شود سرور های دیگر از سایت پشتیبانی میکنند و نمی گذارند که سایت down شود یعنی از دسترس خارج شود.

در cloud hosting windows استفاده از منابع  نامحدود است و هیچ محدودیتی در استفاده از منابع وجود ندارد.بنابراین با سوختن هارد،قطعی شبکه و حتی از کار افتادن چندین سرور هم اختلالی در عملکردسرور به وجود نمی آید.

*هاست ابری لینوکس :

از جدیدترین و محبوب ترین هاستینگ ها میزبانی ابری میباشد.مدیریت این نوع از هاستینگ ها بسیار راحت است.در میزبانی ابری بعلت اینکه سایت ما تنها متکی بر یک سرور نیست و مجموعه ایی از سرور ها با هم کار میکنند و منابع مورد نیاز را تامیین میکنند،که به مجموعه این سرورها “ابر” یا (کلود ) گویند.مثلا وبسایت گوگل از هاست ابری استفاده میکند.بنابراین مناسبترین هاست برای داون نشدن وبسایت میباشد.

*هاست مخصوص وردپرس و جوملا :

یکی از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوا wordpressمی باشد.برای استفاده از تمامی امکانات این سیستم ما نیاز به یک هاست با سازگاری بالا داریم تا بتوانیم یک نصب بدون مشکل را داشته باشیم.

وردپرس دارای قابلیت های زیادی می باشدوازمنابع سرور بیش از حداستفاده می کند.بنابراین برای کاهش کیفیت وردپرس ما باید از از سرویس میزبانی (هاست وردپرس)استفاده کنیم چون دارای سرورهای قویتری می باشد.

*هاست رایگان :

هاست رایگان فضایی هست که به کاربر داده می شود و کاملا رایگان میباشد. هاست رایگان برای یک مدت زمانی محدود ماهانه با حجم محدود است . شرکت آیدا هاست برای کمک به افرادی که تمایل دارند یک وبسایت داشته باشند ، هاست و دامنه رایگان در نظر گرفته تا این اشخاص نیز بدون هزینه و کاملا رایگان در زمینه وب پیشرفت داشته باشند. هاست رایگان مناسب سایت های با ترافیک بالا و پهنای باند بالا نیست. این نوع هاست برای کارهای تحقیقاتی و موقتی بسیار مناسب است.

*هاست لینوکس حرفه ای ایران :

یکی از بهترین و پرسرعت ترین هاست های موجود هاست لینوکس می باشد.میزبانی لینوکس حرفه ایی مناسب سایت هایی می باشد که سرعت برای آنها بسیار مهم است.همچنین مناسب سایت ها با بازدید بالا میباشد.این نوع هاست بر اساس تکنولوژی php و html ساخته شده است. هاست لینوکس حرفه ای ایران بر روی سرور های اختصاصی ایران ارائه می شود. بنابراین این هاست مناسب ارگان ها و سازمان و شرکت هایی می باشد ،که امنیت اطلاعات برای آنها ضروری و حیاتی است.

*سرور مجازی ایران با منابع کاملا اختصاصی :

سرور مجازی ابری لینوکس  ایران اینگونه از سرور ها در ایران وجود دارند ودارای سرعت  لود بسیار بالاتر از سرور های خارج از ایران است. اینگونه از سرور ها بیشتر مناسب افرادی است که سایت آن ها بیشتر در ایران بازدید میشود.

*سرور مجازی ابری ویندوز :

هرگاه ما تعداد زیادی برنامه کاربردی داشته باشیم که هرکدام روی سرور های مختلف اجرا میشود،مدیریت سیستم ترجیح میدهدکه برنامه ها روی سرورهای جدا اجرا کند.بنابراین باید تعداد سرورها را افزایش دهد و اینکار باعث هزینه های اضافی میشود .هزینه هایی برای نگهداری سرورها و هزینه های سخت افزاری و …را در پی خواهد داشت.

بنابراین بهترین راه استفاده از (cloud computing)یا سرور پردازش ابری می باشد.که شامل سرور های مجازی لینوکس و سرور مجازی ویندوز می باشد که کاملا براساس رایانش ابری می باشند.

*سرور مجازی ابری لینوکس :

سرور مجازی ابری لینوکس ایران اینگونه از سرور ها در ایران وجود دارند ودارای سرعت لود بسیار بالاتر از سرور های خارج از ایران است. اینگونه از سرور ها بیشتر مناسب افرادی است که سایت آن ها بیشتر در ایران بازدید میشود.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 25 بهمن 1396ساعت 14:31  توسط miracle 

ست ساعت عروس و داماد

یکی از هدایای مراسم عروسی ، مراسم نامزدی ست ساعت عروس و داماد می باشد.
انتخاب مدل ساعت یکی از انتخاب های سخت می باشد که نیاز به زمان دارد.
در این مقاله تشریفات مجالس ژوان ، شما عزیزان را برای انتخاب ست ساعت عروس و داماد راهنمایی میکند.
برای خرید ست ساعت عروس و داماد باید در ابتدا هزینه ای که برای آن در نظر گرفته اید، را مشخص کنید.

ساعت مچی برندها و قیمت های متفاوتی دارند به همین دلیل انتخاب از میان آنها کاره دشواری می باشد.
با توجه به ساعت های قلابی که با قیمت گزاف به فروش می رسد ، بهتر است از مغازه های مورد اطمینان خرید نمایید.

برای انتخاب ساعت مچی باید نوع کلاسیک یا اسپرت بودن آن را انتخاب نمایید.

ساعت مچی کلاسیک

ساعت مچی کلاسیک ، ساعت هایی با جنس بدنه طلا، نقره و یا استیل هستند و دارای صفحه نمایش کوچک و بند ظریف و گاها بند پهن هستند.
خانم ها معمولا ساعت مچی کلاسیک را برای مراسم عروسی خود انتخاب می کنند که بیشتر جلوه می نماید و با لباس عروس متناسب است.

ساعت مچی اسپرت

ساعت مچی اسپرت دارای صفحه نمایش بزرگ می باشد و خاصیت ضدآب دارند. جنس بند این مدل ساعت ها ، چرمی یا پلاستیکی هستند.
معمولا داماد ها که تیپ عروسی اسپرت دارند از ساعت مچی اسپرت استفاده می کنند.

ساعت مچی اسپرت -کلاسیک

امروزه به دلیل استقبال مردم از ساعتی که بتوانند با تیپ های اسپرت و رسمی ست کنند ، تولیدکنندگان و برندهای ساعت مچی ، تولید این مدل ساعت مچی را آغاز کرده و به بازار ارائه نموده اند.

اگر قیمت ساعت برای شما اهمیتی ندارد و فقط به برند آن فکر میکنید ، ساعت خود را از روی برند مورد نظرتان انتخاب نمایید.
اگر قیمت برایتان اهمیت دارد بهتر است به زیبایی و کیفیت ساعت مچی تمرکز نمایید و از روی برند انتخاب نکنید.

از کجا ساعت عروس و داماد بخریم؟

*خیابان میرداماد نبش جنوبی میدان محسنی
*خیابان جمهوری نزدیک چهار راه استانبول
*پاساژ کوروش غرب تهران واقع در اتوبان ستاری
*خیابان کریم خان
*بازار بزرگ تهران
* پاساژ نصر واقع در  گیشا
*پاساژ میلاد نور
*پاساژ تیراژه واقع در اشرفی اصفهانی
*پاساژ گلستان واقع در شهرک غرب
و.....

بهترین مارک ساعت مچی عروس و داماد

*ساعت ویولت
* سیکو
*سیتیزن
*اسپریت
*فسیل
*دی کن وای
* گوچی
* رولکس
* امگا
*رومانسون
* تیسوت

اصطلاحات فروشنده های ساعت مچی :

* shock resistance (مقاوم به ضربه)
* stainless steel (مقاوم به زنگ زدگی)
* crystalized (پوشیده با محافظ کریستال)
* water resistace (بدون نفوذ آب)

[caption id="attachment_2493" align="aligncenter" width="300"]ست ساعت عروس و داماد | خدمات مجالس ست ساعت عروس و داماد | خدمات مجالس[/caption] [caption id="attachment_2494" align="aligncenter" width="495"]خرید ساعت ست عروس و داماد خرید ساعت ست عروس و داماد[/caption] [caption id="attachment_2495" align="aligncenter" width="495"]جدیدترین مدل ساعت مچی عروس و داماد جدیدترین مدل ساعت مچی عروس و داماد[/caption] [caption id="attachment_2496" align="aligncenter" width="333"]ست ساعت مچی کلاسیک عروس و داماد ست ساعت مچی کلاسیک عروس و داماد[/caption] [caption id="attachment_2497" align="aligncenter" width="495"]جدیدترین مدل ست ساعت عروس و داماد 2017 جدیدترین مدل ست ساعت عروس و داماد 2017[/caption] [caption id="attachment_2498" align="aligncenter" width="495"]ست ساعت عروس و داماد مدل اسپرت ست ساعت عروس و داماد مدل اسپرت[/caption] [caption id="attachment_2499" align="aligncenter" width="400"]مدل ساعت عروس و داماد مدل ساعت عروس و داماد[/caption]

+ نوشته شده در  چهارشنبه 25 بهمن 1396ساعت 14:21  توسط miracle 

سفته و قوانین قضایی آن

 

نکات مهم پیرامون ســـفته

مدتي است که مرسوم شده از کساني که متقاضي اشتغال در يک شرکت و مؤسسه خصوصي هستند، سفته گرفته مي‌شود. اين سند تجاري اگر چه از شهرت چک برخوردار نيست، اما با اين وجود هنوز معتبر و مورد استفاده است. برخي شهروندان چون تا به حال با اين سند تجاري کار نکرده‌اند، اطلاع دقيقي از شرايط اين سند تجاري ندارند و نگران آن هستند که آيا دادن چنين سندي به کارفرماي خود، دردسري ايجاد خواهد شد يا نه؟

در گفتگو با کارشناسان به بررسي اين سند تجاري مي‌پردازيم.

تعريف سفته

يک وکيل پایه یک دادگستري تهران در بيان مفهوم سند مي‌گويد: طبق ماده 307، سفته يا فته طلب، سندي است که به موجب آن امضا کننده تعهد مي‌کند مبلغي در موعد معين و يا هر وقت که حامل يا شخصي که سفته را در اختيار دارد، پولش را طلب کند بپردازد.

یک حقوقدان میگوید اگر چه سفته حالا ديگر با ظهور چک، جايگاه اوليه خود را از دست داده است، اما هنوز داراي اعتبار و پشتوانه قانوني بالايي است و اگر مطابق قانون تنظيم شده باشد، دارنده آن از مزاياي قانوني برخوردار است که اسناد عادي داراي چنان اعتباري نيستند. شايد تنها دليل رواج بيشتر چک نسبت به سفته، سهولت در صدور و وصول چک است، چرا که خيلي راحت مي‌شود با گرفتن يک دسته چک، هر مبلغي که دوست داشته باشيد از يک تومان تا هر چند ميليارد تومان که مي‌خواهيد چک صادر کنيد. اما درباره سفته اين طوري نيست و صادر کننده بايد برابر با مبلغي که قرار است تعهد بدهد، اوراق سفته را از بانک يا مراکز فروش آن بخرد و روي آنها به تعهدش اقدام کند.

سقفي براي يک سفته

اين حقوقدان توضیح می‌دهد که هر برگ سفته سقف خاصي براي تعهدکردن دارد، مثلاً اگر روي سفته‌اي نوشته شده باشد تا (يک ميليون ريال) با آن نمي‌توان به پرداخت مثلاً 200 هزار تومان تعهد کرد.

 

تنظيم سند

اين مدرس دانشگاه در ادامه به بيان روش تنظيم سند مي‌پردازد و مي‌گويد: طبق ماده 308، سفته علاوه‌بر امضا يا مهر، بايد داراي تاريخ باشد و علاوه‌بر اين، اطلاعات زير هم روي آن ثبت شود: مبلغي که بايد پرداخت شود، نام و نام‌خانوادگي گيرنده وجه، تاريخ پرداخت وجه، علاوه‌بر اينها نوشتن نام و نام خانوادگي صادرکننده، اقامتگاه وي و محل پرداخت سفته نيز ضروري است.

رحماني ادامه مي‌دهد: در صورتي که سفته براي شخص معيني صادر شود، نام و نام‌خانوادگي او در سفته آورده مي‌شود، در غير اين صورت به جاي نام او نوشته مي‌شود در (وجه حامل). در صورتي که نام‌خانوادگي يک شخص معين نوشته شود، اين شخص طلبکار مي‌شود و در غير اين صورت هر کسي که سفته را در اختيار داشته باشد، طلبکار محسوب مي‌شود و مي‌تواند در سررسيد سفته، مبلغ آن را طلب کند. البته اگر سفته عندالمطالبه باشد، صادرکننده بايد به محض مطالبه، مبلغ آن را پرداخت کند.

سفته، بدون نام

اين وکيل پایه یک دادگستري تهران در ادامه با بيان اين که در تنظيم سفته، اين امکان وجود دارد که بدهکار، سفته‌اي را که صادر مي‌کند، بدون ذکر نام طلبکار به وي بدهد، خاطرنشان مي‌کند: در اين صورت فرد مي‌تواند يا خودش در سررسيد براي گرفتن پول اقدام کند يا اين که آن را به ديگري حواله بدهد.

رحماني توضيح مي‌دهد: عبارت (حواله‌کرد) در سفته به شخص دارنده اين اختيار را مي‌دهد که بتواند سفته را به ديگري منتقل کند، ولي اگر (حواله‌کرد) خط زده شود، دارنده سفته نمي‌تواند آن را به ديگري انتقال دهد و تنها خود وي بايد براي وصول آن اقدام کند، علاوه‌بر آن مي‌تواند با پشت‌نويسي آن را به شخص ديگري انتقال دهد.

پشت‌نويسي

اين حقوقدان می‌گوید: پشت‌نويسي سفته مانند چک براي انتقال سفته به ديگري يا وصول وجه آن است، اگر پشت‌نويسي براي انتقال باشد، دارنده جديد سفته داراي تمام حقوق و مزايايي مي‌شود که به آن سند تعلق دارد. انتقال سفته با امضاي دارنده آن به عمل مي‌آيد، دارنده سفته مي‌تواند براي وصول وجه آن به ديگري وکالت دهد که در اين صورت بايد وکالت براي وصول قيد شود.

راه وصول سفته

يک وکيل پایه یک دادگستري تهران نيز در بررسي راه‌هاي وصول سفته به (حمايت) مي‌گويد: براي آن که دارنده سفته بتواند از مزاياي قانوني آن برخوردار شود، بايد نکاتي را رعايت کند. محمد نوري با اشاره به اين موضوع ادامه مي‌دهد: دارنده سفته بايد در سررسيد، سفته را مطالبه کند. اگر وجه سفته پرداخت شد، قضيه تمام است. ولي در صورت عدم پرداخت، دارنده سفته بايد ظرف 10 روز از تاريخ سررسيد، سفته را واخواست کند. واخواست اعتراض رسمي است به سفته‌اي که در سررسيد آن پرداخت نشده و عليه صادرکننده سفته به عمل مي‌آيد. از آن جا که اين اعتراض بايد رسماً به صادرکننده ابلاغ شود، واخواست در برگه‌هاي چاپي که از طرف وزارت دادگستري تهيه شده نوشته مي‌شود، علاوه‌بر اين بانک‌ها نيز واخواست‌نامه چاپي مخصوص دارند. در واخواست رونوشت کامل سفته نوشته مي‌شود و دستور پرداخت وجه سفته که به وسيله دادگاه انجام مي‌گيرد، آورده مي‌شود.

نحوه تنظيم واخواست‌نامه

یک کارشناس حقوقي با اشاره به اينکه واخواست‌‌نامه با استفاده از کاغذ کاربن در 3 نسخه مشابه (يک نسخه اصل و 2 نسخه رونوشت) تنظيم شده و به وسيله واخواست کننده امضا مي‌شود، ادامه مي‌دهد: پس از چسباندن تمبر که مبلغ آن را دادگاه مشخص مي‌کند، به دستور دادگاه، سفته به وسيله مأمور اجرا (طبق مقررات مربوط به ابلاغ به صادرکننده سفته) ابلاغ مي‌شود. البته بايد توجه داشت که هيچ نوشته‌اي نمي‌تواند جايگزين واخواست‌نامه شود. نسخه اصلي واخواست‌نامه به واخواست کننده و نسخه سوم در دفتر واخواست دادگاه بايگاني مي‌شود و مأمور ابلاغ نسخه دوم واخواست‌نامه را به ابلاغ شونده يا محل اقامت او مي‌دهد.

یک حقوقدان می‌گوید براي استفاده از مسئوليت تضامني پشت‌نويس‌ها، دارنده سفته بايد ظرف يک سال از تاريخ واخواست، دادخواست خود را به دادگاه تقديم کند. اگر دارنده سفته به اين وظيفه قانوني عمل نکند، دعواي او عليه پشت‌نويس‌ها پذيرفته نمي‌شود. دارنده سفته‌اي که واخواست شده و در موعد مقرر اقامه دعوا کرده، مي‌تواند از دادگاه بخواهد که اموال طرف دعوا را پيش از رسيدگي و صدور حکم به نفع او توقيف کند. در اين حالت پس از صدور حکم، دارنده سفته در وصول طلبش از مال توقيف شده، به ديگران تقدم دارد. دادگاه نيز به محض تقاضاي دارنده سفته، ممکن است معادل وجه آن رااز اموال طرف مقابل به عنوان تامين توقيف کند.

اين وکيل پایه یک دادگستري تهران تأکيد مي‌کند: در صورت اقامه دعوا عليه صادرکننده و پشت‌نويس در برگه دادخواست، در مقابل ستون مربوط به خوانده مي‌توان نام صادرکننده و پشت‌نويس يا پشت‌نويسان را ذکر کرد و در توضيح دادخواست در قسمت شرح دعوا از دادگاه محکوميت خوانده رديف اول به عنوان صادرکننده و خوانده رديف دوم به عنوان پشت‌نويس را به صورت تضامني درخواست کرد.

از چه کسي سفته بگيريم؟

اين وکيل پایه یک دادگستري تهران در پاسخ به اين سوال که اگر سفته‌اي چندين دست منتقل شده باشد، در اين صورت وصول وجه آن به چه ترتيب امکان‌پذير است، توضيح مي‌دهد: در صورتي که سفته‌اي چند بار پشت‌نويسي شود، يعني افراد متعددي آن را گرفته و به فرد ديگري منتقل کرده باشند، دارنده آن مي‌تواند به هر کدام از آنها مراجعه کند.

نوري ادامه مي‌دهد: کسي که سفته را امضا کرده و پشت‌نويس‌ها همگي در مقابل دارنده آن مسئوليت تضامني دارند، يعني دارنده سفته در صورت عدم پرداخت، مي‌تواند به هر کدام از آنها که بخواهد (به صورت منفرد) يا به دو يا چند يا تمامي آنها (به صورت دسته جمعي) مراجعه کند. همين حق رجوع را هر يک از پشت‌نويس‌ها نسبت به صادرکننده سفته و پشت‌نويس‌هاي قبلي خود دارند. بنابراين صادرکننده به علاوه پشت‌نويس‌ها، همگي مسئول پرداخت وجه سفته خواهند بود. به اين ترتيب انبوهي از مسئوليت‌ها براي پرداخت مبلغ مندرج در سفته ايجاد مي‌شود. اين مسئوليت در اصطلاح مسئوليت تضامني ناميده مي‌شود.

ضمانت در اسناد تجاري

اين کارشناس حقوقي درمورد ضمانت در اسناد تجاري مي‌گويد: ضمانت در اسناد تجارتي داراي ويژگي مهم تضامني است که به موجب آن ضامن متضامناً با مضمون‌عنه‌ در مقابل دارنده، مسئول پرداخت سند قرار مي‌گيرد. اين قاعده در جهت افزايش اعتبار سند و جلب اطمينان دارنده از طريق فراهم ‌ساختن زمينه رجوع وي به مسئولان بيشتر سند وضع شده و موجب سرعت در معاملات آن مي‌شود. در عين حال با ماهيت‌ ضمانت مدني که عبارت از نقل ذمه به ذمه مي‌باشد و در نتيجه آن ذمه مضمون‌عنه بري‌ و ذمه ضامن به مضمون‌له مشغول مي‌شود، متفاوت است.

نوري خاطرنشان مي‌کند: در ضمانت اخير بدون اين که‌ تضمين جداگانه و بيشتري در وصول طلب طلبکار به وجود آيد، فقط مديون تغيير مي‌کند و به جاي مديون اصلي (مضمون‌عنه) ضامن، مسئول پرداخت دِين مي‌شود. تفاوت‌هاي‌ ديگري نيز ممکن است بين ضمانت‌هاي مذکور وجود داشته باشد. مانند موردي که اگر در ضمانت مدني، ضامن بدون اذن مضمون‌عنه ضمانت کرده و مورد ضمان را به‌ مضمون‌له بپردازد به استناد ماده 267 قانون مدني که مي‌گويد: (…کسي که دين ديگري را ادا مي‌کند، اگر با اذن باشد، حق مراجعه به او دارد و الاّ حق رجوع ندارد)، نمي‌تواند به مضمون‌عنه مراجعه کند در حالي‌که ضمانت در اسناد تجاري‌ اين چنين نيست و ضامن پس از پرداخت مبلغ، مي‌تواند به عنوان دارنده سند به‌ مضمون‌عنه و امضاکنندگان قبل از او رجوع کند.

با توجه به آن چه کارشناسان در گفت‌وگو با (حمايت) مورد تأکيد قرار دادند، در ميان اسناد تجاري اگر چه سفته نسبت به چک کمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اما هنوز يکي از اسناد تجاري پرکاربرد محسوب مي‌شود. اين سند تجاري در حال حاضر ممکن است براي تضمين استفاده شود. اما مهم‌ترين کاربرد اين سند تجاري، به عنوان وسيله پرداخت در آينده است.

سفته - قوانین قضایی سفته

سفته – قوانین قضایی سفته

چک یا سفته - سفته ضمانتی

چک یا سفته – سفته ضمانتی

قانون سفته - سفته چیست

+ نوشته شده در  سه شنبه 24 بهمن 1396ساعت 16:08  توسط miracle 

اجرت المثل در طلاق(بخش اول)

 

اجرت المثل در طلاق | پرونده های طلاق | امور خانواده

اجرت المثل در طلاق | پرونده های طلاق | امور خانواده

شرایط پرداخت اجرت المثل | مشاوره حقوقی رایگان و آنلاین در امور خانواده با وکیل پایه یک دادگستری تهران

شرایط پرداخت اجرت المثل | مشاوره حقوقی رایگان و آنلاین در امور خانواده با وکیل پایه یک دادگستری تهران

اجرت المثل در طلاق | شرایط پرداخت اجرت المثل

اجرت المثل در طلاق | شرایط پرداخت اجرت المثل

در قوانين مربوط به روابط ميان همسران، تنها حقي كه به شكلي انحصاري و ويژه براي مردان در نظر گرفته شده حق طلاق و حق رياست بر خانواده است. اين دو موضوع بارها سبب اعتراض زناني مي‌شود كه با استناد به اين دو حق، دين اسلام را ديني معرفي مي‌كنند كه توجه چنداني به حق و حقوق زنان ندارد؛ اما كافي است به جزييات ديگر قوانين و شرع مراجعه كنيم تا دريابيم در دين اسلام تا چه اندازه توجه ويژه‌اي به حقوق زنان شده است.

يكي از حقوق ويژه اسلام براي زنان اين است كه هيچ مردي نمي‌تواند تا وقتي تمامي حق و حقوق همسرش را پرداخت نكرده او را طلاق دهد. نكته جالب توجه اين است كه هرچه تعداد سال‌هاي زندگي مشترك بيشتر باشد اين حقوق نيز افزايش مي‌يابد و به همين دليل بسياري از مرداني كه از روي هوي و هوس و بي‌هيچ دليل منطقي قصد طلاق دادن همسر خود را دارند، از اين مسأله منصرف مي‌شوند.

اجرت‌المثل نيز يكي از همان حقوق ويژه‌اي است كه شرع و قانون براي زنان در نظر گرفته است. پيمان حسن‌پور، كارشناس رسمي قوه قضاييه در تعريف ساده اين موضوع مي‌گويد: اجرت‌المثل يك بحث شرعي است. در شرع مقدس اسلام زن وظايف خاصي در زندگي زناشويي دارد كه توسط قانون و شرع برشمرده شده است. اين وظايف شامل تمكين عام و تمكين خاص است. مطابق قانون به محض ازدواج، ميان زوجين وظايف و تكاليفي برقرار مي‌شود كه آنها بايد نسبت به يكديگر آن را انجام دهند. تمكين عام به معني حضور زن در زندگي مشترك و عمل به وظايفي است كه شرع و قانون تعيين كرده است. مثلاً زن شرعاً نمي‌تواند بدون اجازه همسرش از خانه خارج شود. ادامه تحصيل و كار كردن زن در خارج از منزل نيز بايد با اجازه شوهر باشد، هرچند در حال حاضر بسياري از زنان اين حقوق را در عقدنامه دريافت مي‌كنند. تمكين خاص نيز به معني عمل كردن زن به وظايف زناشويي است. حال اگر زن در طول زندگي مشترك و در خانه همسر خود كاري به جز اين موارد را به دستور شوهر انجام دهد، مستحق پاداشي است كه به آن اجرت‌المثل گفته مي‌شود.

حسن‌پور در توضيح كامل‌تري كه از اين موضوع ارائه مي‌كند بر مسأله انجام دادن امور منزل به دستور شوهر تأكيد مي‌كند و در توضيح آن مي‌گويد: زماني كه زن و شوهري صاحب فرزند مي‌شوند، اگر بخواهند براي نگهداري از فرزند خود پرستاري را به كار بگيرند اين مسأله مشمول هزينه است و بايد دستمزدي به پرستار خود بدهند. در حال حاضر در شهري مانند تهران حداقل دستمزدي كه مي‌تواند به صورت ماهانه براي نگهداري از كودك به پرستار پرداخت كرد، ماهانه 200 هزار تومان است. اگر همين زن و شوهر بخواهند براي انجام امور عادي منزل از قبيل آشپزي، نظافت و… فردي را استخدام كنند اين مسأله نيز مشمول هزينه است. چنين مواردي جزو وظايفي نيست كه به عهده زن باشد، اما ممكن است همسر او از وي تقاضا كند انجام چنين اموري را در منزل به عهده بگيرد. در چنين شرايطي اگر زماني زن اجرت‌المثل خود را مطالبه كند، اين موضوع كارشناسي و دستمزد اين موارد محاسبه مي‌شود. بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه در كارشناسي هيچ گاه دستمزد يك پرستار يا يك خدمتكار خانه به شكل كامل براي زنان محاسبه نمي‌شود، زيرا فرض بر اين است كه زن در قبال انجام كارها و حضور در خانه همسرش، از مزايايي مانند رفتن به مسافرت، دريافت هديه و… نيز بهره برده و به همين دليل نمي‌توان مانند يك خدمتكار عادي كه فقط حقوق گرفته و از مزاياي ديگري محروم بوده، برخورد كرد؛ اما اگر زني ثابت كند هنگام حضور در منزل همسرش هيچ گاه به مسافرت نرفته، همسرش براي او هيچ گاه هديه‌اي نخريده و نفقه‌اي كه دريافت كرده نيز در حداقل ممكن بوده، چنين مسأله‌اي نيز در بحث اجرت‌المثل او تأثير دارد و سبب افزايش اين مبلغ مي‌شود.

با تصويب قانوني اجرت‌المثل تبديل به دِيني شد كه ديگر در هر زماني قابل مطالبه است و حتي زن مي‌تواند در زمان زندگي مشترك آن را طلب كند پرستاري از همسر در زمان بيماري نيز از ديگر مواردي است كه سبب مي‌شود به زن اجرت‌المثل تعلق گيرد. ممكن است مردي پس از عمل جراحي براي طي كردن دوره درمان به منزل منتقل شود. در چنين شرايطي اگر او از همسرش تقاضا كند كه از او مراقبت كند، اين مسأله براي زن ايجاد حق مي‌كند. شير دادن به فرزند، بزرگ كردن كودكان، بردن كودكان به مدرسه، حضور در جلسه اوليا و مربيان، واكسن زدن كودكان، نگهداري از مادر شوهر به دستور شوهر، رسيدگي به وضعيت تحصيلي فرزندان و چند مورد ديگر از مواردي است كه به گفته حسن‌پور سبب ايجاد اين حق مي‌شود. بايد به اين نكته مهم توجه داشت كه قانون تنها زماني اين حق را براي زن محترم مي‌شمارد كه او به دستور شوهر و بدون انتظار براي دريافت حق يا امتيازي اين فعاليت‌ها را انجام داده باشد. به همين دليل در دادگاه قضات همواره اين را از زن مي‌پرسند كه آيا از انجام اين امور قصد دريافت دستمزد داشتيد؟ آيا اين كار را به ميل و رضايت خود انجام داديد؟ اگر پاسخ زن به اينها مثبت باشد ديگر اجرت‌المثلي به او تعلق نخواهد گرفت، اما اگر زن بگويد اين كارها را به دستور شوهرش انجام داده و از ابتدا قصد دريافت دستمزد نداشته اين حق براي او ايجاد مي‌شود.

چگونه دادخواست مطرح مي‌شود؟

دادخواست الزام شوهر به پرداخت اجرت‌المثل ايام زندگي مشترك دادخواستي است كه به گفته پيمان حسن‌پور در دادگاه خانواده مطرح مي‌شود؛ مانند تمامي دادخواست‌هاي حقوقي و شكايت‌هاي كيفري. در اين مورد نيز فرد مدعي بايد ادعاي خود را ثابت كند. شهود در اين نوع دادخواست نيز يكي از دلايل قوي اثبات دعوي هستند. علم قاضي نيز دليلي ديگر بر اثبات اين ادعاست.

نكته مهم قابل ذكر از نظر اين كارشناس قوه قضاييه اين است كه تا حدود 3 سال پيش اجرت‌المثل زماني مطرح مي‌شد كه مردي قصد داشت همسرش را طلاق بدهد. در چنين زماني، مرد علاوه بر پرداخت مهريه، نفقه گذشته، نفقه ايام عده تا نيمي از دارايي كسب شده در زمان زندگي مشترك و ديگر حقوق واجب زن بايد اجرت‌المثل او را نيز پرداخت مي‌كرد، اما با تصويب قانوني، اجرت‌المثل تبديل به ديني مانند مهريه شد كه ديگر در هر زماني قابل مطالبه است و حتي زن مي‌تواند در زمان زندگي مشترك با همسرش آن را طلب كند. حتي اگر زني خود قصد طلاق داشته باشد و بتواند يكي از دلايلي كه منجر به طلاق مي‌شود را اثبات كند باز هم مستحق اجرت‌المثل است. نكته ديگر اين كه زن مي‌تواند اجرت‌المثل تمام يا بخشي از ايام زندگي مشترك را مطالبه كند، مثلا اگر 20 سال زندگي مشترك با همسرش داشته مي‌تواند در دادخواست خود بنويسد: «اجرت‌المثل ايام زندگي مشترك از ابتداي فروردين 1368 تا فروردين 1388 يا اين كه از اين مدت اجرت‌المثل 10 سال از زندگي مشترك را مطالبه كند.

با احضار مرد به دادگاه و تشكيل اولين جلسه، زن مدعي مي‌شود در طول ايام زندگي مشترك كارهاي زيادي در خانه همسرش انجام داده و چون اين كارها به دستور همسرش بوده حالا او وجه معادل اين فعاليت‌ها را مي‌خواهد.

اگر در جلسه دادگاه مرد منكر اين مسأله شود، زن بايد ادعاي خود را ثابت كند. اگر مرد بپذيرد كه چنين فعاليت‌هايي از سوي همسرش و به دستور او انجام شده و حالا نيز قصد پرداخت دستمزد همسرش را دارد، براي تعيين مبلغ قابل پرداخت براي اين فعاليت‌ها كه به شكل ماهانه محاسبه مي‌شود، پرونده به كارشناس ارجاع داده مي‌شود.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 18 بهمن 1396ساعت 19:49  توسط miracle 

قوانین قضایی مربوط به دوران نامزدی

مفهوم نامزدی

دورانی که دختر و پسر آمادگی خود را برای تشکیل زندگی مشترک خانوادگی اعلام می‌کنند، دوران نامزدی می‌گویند.

در این دوره نامزدها از نظر شرعی نسبت به همدیگر نامحرم هستند.

نامزدی یا وعده ازدواج قراردادی است که بین دو نفر به منظور ازدواج در آینده بسته می‌شود.

قوانین راجع به نامزدی درمواد 1030 الی 1040 قانون مدنی آمده‌است و از مواد 90 الی 95 قانون مدنی سوییس الهام گرفته است.

قانونگذار در سال 1370 دو ماده آن یعنی ماده 1036 و 1039 قانون مدنی را با تصور اینکه با فقه اسلامی هماهنگی ندارد حذف کرده است.

آیا وعده ازدواج ایجاد علقه زوجیت می کند؟

وعده ازدواج ایجاد عُلقه زوجیت نمی‌کند اگرچه تمام یا قسمتی از مهریه بین طرفین برای موقع ازدواج مقرر گردیده، پرداخت شده‌باشد. بنابراین هریک از زن و مرد مادام که عقد نکاح جاری نشده است می‌توانند از وصلت امتناع یا خودداری کنند.

وضعیت مخارج نامزدی

ماده 1036 پیشین قانون مدنی در خصوص وضعیت مخارج نامزدی بیان می‌کند اگر یکی از نامزدها وصلت را بدون علت موجهی بهم زند در حالی که طرف مقابل یا ابوین او (پدر یا مادر) موقع وقوع ازدواج مغرور شده (ضرر کرده باشد) و ازدواج صورت نگرفته، طرفی که وصلت را برهم زده باید از عهده خسارات وارده برآید، با اینکه ماده فوق حذف شده و دیگر قابل استناد نیست اما بر طبق قواعد عمومی مسئولیت مدنی ماده 331 قانون مدنی در این خصوص بیان می‌کند. طبق ماده یک قانون مسئولیت مدنی قابل مطالبه است، در واقع برهم زدن نامزدی بدون علت موجه یک نوع سوء استفاده از حق و تقصیر است که موجب ضمان و مسئولیت مدنی است.

هدایای نامزدی

ماده 1037 قانون مدنی هر یک از نامزدها می توانند در صورت به هم خوردن وصلت، منظور هدایایی را که به طرف دیگر ارائه داده‌اند مطالبه کنند، اگر عین هدایا موجود نباشد مستحق قیمت هدایایی خواهند بود که عادتاً نگهداشته می‌شوند، مگر آنکه آن هدایا بدون تقصیر طرف دیگر تلف شده باشد.

ماده 1038 قانون مدنی می گوید

در مورد پرداخت قیمت هدایا که عیناً موجود نیست چنانچه در اثر فوت یکی از نامزدها وصلت به هم بخورد طرف مقابل وظیفه‌ایی از بابت برگرداندن بهای هدایا به خانواده  متوفی نخواهد داشت، طبق شرایطی که طرف اهدا کننده حق مطالبه هدایا را خواند داشت، آن شرایط عبارتند از :

1- وصلت منظور به هم خورده و بنا نباشد ازدواج صورت گیرد، در این صورت هدایایی که هر یک از طرفین به طرف دیگر داده است قابل مطالبه و استرداد خواهد بود.

2- این هدایا به منظور و در راستای وصلت طرفین و نه به انگیزه دیگری تقدیم شده باشد.

3- چنانچه عین هدایا موجود است عین قابل مطالبه و استرداد است، اگر موجود نباشد صرفاً قیمت هدایا قابل مطالبه است.

4- قمیت هدایای نگهداشتنی که تلف شده‌اند در صورتی قابل مطالبه است که بدون تقصیر هدیه گیرنده تلف نشده‌باشد.

5- بهم خوردن وصلت به جهت فوت یکی از طرفین نباشد.

 

پس گرفتن عکس :

عکس به نوعی هدیه محسوب می‌شود و مشمول مقررات مربوط به استرداد هدایا است، اگر عکس موجود باشد فرد می‌تواند مطالبه کند، اگر تلف شده‌باشد بهای آن در صورتی که عکس مذبور عرفاً ارزش مالی داشته و تلف ناشی از کوتاهی دریافت‌کننده باشد قابل مطالبه است.

پس گرفتن نامه :

شخصی که نامه‌ای از نامزد خود دریافت کرده مالک آن است و از نظر حقوقی نمی‌تواند او را مجبور به پس دادن نامه کند، لذا در صورت سوء استفاده از نامه مسئول و ملکف به جبران است و دادگاه می‌تواند به درخواست خواهان برای رفع ضرر از او دریافت کننده را به رد نامه یا نابود کردن آن مجبور کند.

ماده 1039 سابق :

مدت زمان دعاوی ناشی از به هم خوردن وصلت منظور دو سال است و از تاریخ به هم خوردن آن محسوب می‌شود.

قوانین قضایی مربوط به دوران نامزدی

قوانین قضایی مربوط به دوران نامزدی

دوران نامزدی | قوانین مربوط به دوران نامزدی

دوران نامزدی | قوانین مربوط به دوران نامزدی

دوران نامزدی | قوانین مربوط به دوران نامزدی

دوران نامزدی | قوانین مربوط به دوران نامزدی

دوران نامزدی | قوانین مربوط به دوران نامزدی

دوران نامزدی | قوانین مربوط به دوران نامزدی

+ نوشته شده در  سه شنبه 17 بهمن 1396ساعت 13:00  توسط miracle 

تفاوت ازدواج دائم و موقت

 

تفاوت ازدواج دائم و موقت در موارد زیر است

نکاح منقطع از بسیاری از جهات مانند نکاح دائم است، اما تفاوت عمده آنها عبارتند از:

تفاوت در زمان  

در نکاح دائم تعیین زمان وجود ندارد اما در نکاح موقت مدت معین می‌شود (ماده 1075 ق.م)

تفاوت در مهریه

در ازدواج دائم عدم تعیین مهریه هیچ خللی در عقد نکاح وارد نمی‌کند

اما در نکاح موقت عدم شرط مهریه باعث بطلان نکاح می‌شود، ماده 1095 می‌گوید در نکاح منقطع عدم ذکر مهریه در عقد موجب بطلان عقد می‌شود.

تفاوت در نفقه

در نکاح دائم پرداخت نفقه بر زوج واجب است، اما در نکاح موقت نفقه شرط نیست ماده 1113 ق . م در عقد انقطاع زن حق نفقه ندارد، مگر اینکه شرط شده‌باشد یا آنکه عقد مبنی بر آن جاری شده‌باشد.

تفاوت در طلاق

طلاق فقط مختصص عقد دائم است. در نکاح موقت بذل مدت یا پایان مدت داریم، لذا طلاق وجود ندارد. ماده 1120 عقد نکاح به فسخ یا به طلاق یا به بذل مدت در عقد انقطاع منحل می‌شود.

تفاوت در عدّه

در نکاح دائم سه طُهر و در موقت دو طُهر است، ماده 1151 عدّه طلاق و فسخ نکاح سه طهر است مگر این که زن به اقتضای سن عادت ماهیانه نبیندف که در این صورت عده او سه ماه است، ماده 1152 عده و فسخ نکاح و بذل مدت و انقضای آن در مورد نکاح منقطع در غیر حامل دو طهر است مگر اینکه زن به اقتضای سن عادت زنانگی نبیند که در این صورت عده او 45 روز است.

تفاوت در ارث

باتوجه به قانون مدنی ارث اختصاص به عده دائم دارد ماده 940 می‌گوید زوجینی که زوجیت آنها دائمی بوده و ممنوع از ارث نباشند از یکدیگر ارث می‌برند.

شرایط نکاح | دپارتمان تخصصی خانواده

شرایط ازدواج دائم و موقت | دپارتمان تخصصی خانواده

شرایط ازدواج دائم و موقت | دپارتمان تخصصی خانواده

شرایط ازدواج دائم و موقت | رسیدگی به امور خانواده با وکیل پایه یک دادگستری تهران

شرایط ازدواج دائم و موقت | رسیدگی به امور خانواده با وکیل پایه یک دادگستری تهران

شرایط ازدواج دائم و موقت | امور خانواده | مشاوره حقوقی رایگان و آنلاین

شرایط ازدواج دائم و موقت | امور خانواده | مشاوره حقوقی رایگان و آنلاین

+ نوشته شده در  دوشنبه 9 بهمن 1396ساعت 17:28  توسط miracle 

ایده جالب برای حلقه عروس

ایده جالب برای حلقه عروس

یکی از سخت ترین کارهای مربوط به عروسی ، انتخاب حلقه عروس و داماد می باشد .
حلقه عروس و داماد یکی از ماندگارترین وسایل مربوط به عروسی می باشد..
عروس خانم ها وسواس زیادی در انتخاب حلقه عروسی دارند و برای انتخاب آن نیاز به زمان دارند تا حلقه عروسی مطابق سلیقه خود را خریداری نمایند.
در این مقاله تیم تشریفات مجالس ژوان ایده ای بسیار خوب برای انتخاب حلقه ،برای عروس خانم ها ارائه می دهد.
عروس خانم های با سلیقه و خوش قریحه می توانند حلقه ازدواج  نگین دار سفارش دهند و سنگ آن را طبق ماه تولد خود انتخاب نمایند.
این سنگ ها علاوه بر زیبایی و جلوه دارای انرژی نیز می باشند.

با سنگ های ماه تولد خود آشنا شوید.

برج حَمَل:سنگ این ماه، یاقوت سرخ است.سنگ یاقوت سرخ نماد شجاعت ، اراده و پشتکار می باشد

[caption id="attachment_2462" align="aligncenter" width="500"]ایده جالب برای حلقه عروس ایده جالب برای حلقه عروس[/caption]

برج ثور:سنگ این ماه،زمرد سبز است. سنگ زمرد سبز نماد عشق، دوستی، صمیمیت می باشد.

[caption id="attachment_2463" align="aligncenter" width="500"]سنگ ماه تولد سنگ ماه تولد[/caption]

برج جوزاء: سنگ این ماه،یاقوت زرد است.سنگ یاقوت زرد نماد آرامش می باشد.

[caption id="attachment_2464" align="aligncenter" width="500"]یاقوت زرد - حلقه عروس یاقوت زرد - حلقه عروس[/caption]

برج سرطان: مروارید که نماد استقلال، انزوا می باشد،نماد این ماه است.

[caption id="attachment_2465" align="aligncenter" width="500"]مروارید- حلقه عروس مروارید- حلقه عروس[/caption]

برج اسد:سنگ این ماه، یاقوت سرخ و الماس است. سنگ یاقوت سرخ و الماس نماد بزرگ منشی،شجاع بودن می باشد.

[caption id="attachment_2466" align="aligncenter" width="500"]یاوقت قرمز و الماس - حلقه عروس یاوقت قرمز و الماس - حلقه عروس[/caption]

برج سنبله: سنگ این ماه ،تمامی مدل های عقیق است. سنگ عقیق نماد ابداع، خلاقیت و ثبات می باشد.

[caption id="attachment_2467" align="aligncenter" width="500"]عقیق - انتخاب حلقه ازدواج عقیق - انتخاب حلقه ازدواج[/caption]

برج میان: سنگ این ماه ،یاقوت آبی است. سنگ یاقوت آبی نماد پیروزی و فتح می باشد.

[caption id="attachment_2468" align="aligncenter" width="564"]یاوقت آبی - انتخاب حلقه ازدواج یاقوت آبی - انتخاب حلقه ازدواج[/caption]

برج عقرب: سنگ این ماه،فیروزه است. سنگ فیروزه نماد خوشبختی، آرامش می باشد.

[caption id="attachment_2469" align="aligncenter" width="500"]فیروزه - حلقه ازدواج فیروزه - حلقه ازدواج[/caption]

برج قوس: سنگ این ماه،یاقوت آبی و زرد است. سنگ یاقوت آبی و زرد نماد اراده و پشتکار می باشد.

[caption id="attachment_2470" align="aligncenter" width="564"]یاقوت - حلقه عروس یاقوت - حلقه عروس[/caption]

برج جدی: سنگ این ماه، یاقوت سرخ است . سنگ یاقوت سرخ نماد قدرت و توانمندی است.

[caption id="attachment_2471" align="aligncenter" width="500"]عقیق قرمز - ایده جالب برای حلقه عروس عقیق قرمز - ایده جالب برای حلقه عروس[/caption]

برج دلو: سنگ این ماه، الماس است. سنگ الماس نماد راستگویی و صداقت می باشد.

[caption id="attachment_2472" align="aligncenter" width="564"]الماس - سنگ ماه تولد الماس - سنگ ماه تولد[/caption]

برج حوت :سنگ این ماه، یاقوت زرد است . سنگ یاقوت زرد نماد دوستی و صمیمیت می باشد.

[caption id="attachment_2473" align="aligncenter" width="500"]یاقوت زرد - حلقه عروس با سنگ ماه تولد یاقوت زرد - حلقه عروس با سنگ ماه تولد[/caption]

+ نوشته شده در  شنبه 7 بهمن 1396ساعت 13:57  توسط miracle 

عده و تفاوت های آن

عِده

ماده 1150 قانون مدنی می‌گوید عدّه عبارت است از مدتی که تا انقضای آن زنی که عقد نکاح او منحل شده‌است نمی تواند شوهر دیگری اختیار کند.

توجیه عده به دلایل زیر می‌باشد:

1– جلوگیری از اختلاط نسل

2- رابطه نکاح هر قدر ناپایدار و ملال‌آور باشد، محترم است و احترام آن اقتضا می‌کند که زن نتواند بلافاصله پس از انحلال نکاح از نو ازدواج کند.

3- عده طلاق گاهی مهلتی است برای تفکر و بازگشت به زندگی زناشویی

اقسام عده عبارتند از :

1– عده وفات

2- طلاق

3- عده فسخ نکاح

4- عده نزدیکی به شُبه

5- عده بذل یا انقضای مدت در نکاح منقطع

الف) عده وفات یعنی مدتی که زن بعد از مرگ شوهر باید برای اختیار شوهر 1154 می‌گوید عده وفات چه در دائم چه درمنقطع در هر حال 4 ماه و ده روز است، مگر اینکه زن حامل باشد که در این صورت عده وفات تا موقع وضع حمل باشد، مگراینکه بچه کمتر از 4 ماه و ده روز به دنیا آید. باید پس از زایمان نیز تا تکمیل شدن مدت صبر کند

ب) عده طلاق و اقسام آن :

1- عده زن باردار عده زن باردار طبق ماده 1153 قانون مدنی تا وضع حمل می‌باشد حتی اگر کم باشد.

2- عده زن غیر آبستن برابر ماده 1151 سه طهر یعنی پاک شدن است که مدت آن سه ماه می‌باشد.

3- زنانی که عده طلاق ندارند:

زنی که بین او و شوهر خود نزدیکی واقع نشده و همچنین زن یائسه نه عده طلاق دارد و نه عده فسخ نکاح ولی عده وفات باید رعایت شود.

عده به زبان زبان ساده:

عده طلاق سه طُهر است

( ۳ بار عادت ماهیانه شدن زن )

در مدت عده برای مرد حق رجوع وجود دارد.

در این ایام زن حق ازدواج با مرد دیگری را ندارد و برای ازدواج باید تا سپری شدن مدت عده صبر کند.

حق رجوع با توجه به نوع طلاق متفاوت است.

عده وفات شوهر چهار ماه و ده روز است

عده عقد موقت دو ماه است

از نظر شرعی کمی تفاوت در زمان ها وجود دارد.

ازدواج در مدت عده حرام است باعث ایجاد حرمت ابدی یعنی حرام شدن همیشگی می شود.

عده چیست؟|اقسام عده |عده طلاق و اقسام آن

+ نوشته شده در  سه شنبه 3 بهمن 1396ساعت 16:35  توسط miracle